Emlak Vergisi İşlemleri

863335825

Emlak Vergisi Islemleri
Gereken belgeler: Tapu fotokopisi ve kimlik fotokopisi.

Belediyemiz Emlak Vergisi Servisi’nde yapİlan iş/işlemler, aşağıdaki gibidir ;
Yeni satın alynan gayrimenkullerle ilgili tarh ve tahakkuk işlemleri yapılmaktadır. Yeni gayrimenkul satan alan kişi tapu fotokopisi, kimlik fotokopisi, maliye vergi numarası, iskan raporu ve m² cetveli ile Emlak Vergisi servisimize müracaat ederek kendisine emlak numarası verilerek beyan kabul işlemi yapılmaktadır.

Tapu Tahsis Belgesi olup imar çalışmaları sonucunda imar tapusunu alan şahıslar yeni aldıkları tapu ile Emlak Vergisi servisimize müracaat ederek değişiklik bildirimi vermeleri gerekmektedir.

Yeni İnşaata Başlanan Arsalar için mükellefler, inşaata başlama ruhsatı veya mahalle muhtarlarından alacakları yıkım yazısı neticesinde arsaları üzerinde bulunan eski binalarının yıkımı yapılmaktadır.

İskan raporu alan binalar ise Emlak Vergisi servisimize müracaat ederken muhakkak ki suretle m² cetveli, iskan raporu ve kat irtifak tapusu ile müracaat etmeleri gerekmektedir.

Vefat Eden mükelleflerimizin vefat tarihinden itibaren üç ay içinde iştirakçileri veraset ilamı, tapu fotokopisi ile servisimize müracaat etmeleri halinde gerek iştirakçikler adına gerekse kendi paylarına düşen hisse miktarı kadar bildirimde bulunmaları gerekmektedir.

Kendi adlarına kayıtlı gayrimenkulleri satan mükelleflerimiz dosyalarından kayıtlarının kapatılması için satın alan kişinin tapu fotokopisi ile Emlak Vergisi servisimize müracaat etmeleri gerekmektedir.

Emekli indiriminden faydalanmak isteyen mükelleflerimiz gerekli evrakları tamamlayarak Emlak Vergisi servisimize müracaat etmeleri halinde müracaat tarihinden itibaren emekli indiriminden faydalanabileceklerdir.

2014- Düzağaç Belediye Başkanlığı - Tasarım İnnova Reklam ve Web Tasarım AjansıGoogle Play